wz
Fallen Earth - Info Fallen Earth - Fórum Fallen Earth - Galerie Fallen Earth - Ostatní Fallen Earth - Vzkazy Fallen Earth - Odkazy




31.3.2010 - O něco vymazlenější PTSko Oficiální
Vývojáři nás opět lákají na PTS a ti hráči co jej ještě nenavštívili o dost přicházejí (nejen kvůli možnosti osahat si nový obsah ještě před vydáním a mít tak dokonce možnost ovlivnit úpravy těchto funkcí, ale je tu také například i možnost vyzkoušet si svůj build "nanečisto"). Kromě již minule zmiňovaných momentálních přídavků k vyzkoušení (psí společník Wasteland Mutt, systém duelů, overcharging systém či předělání New Gallows) nám bude pobyt na PTS značně zveleben pomocí berliček, které umožní se dostat rychle k vyzkoušení všeho co si hráč přeje během pár minut. Chcete si snad něco honem vyrobit? Není problém, vše je tu za půl minuty hotovo! Sháněl někdo Fast Travel? Na PTS je možný - stačí kdekoliv z kapsy vytáhnout NPC, které má v batohu celou autobusovou zastávku a to vás dopraví ihned kamkoliv. Jsou vaše finance na bodu mrazu? I to není překážkou pro "oslíka otřes se" v podobě NPC majícího nekonečnou zásobu čipů či raritního materiálu, které čeká jen a jen na to, aby vám nacpalo vrchovatě kapsy. Krom těchto vývojářských nástrojů (jen pro účely PTS) usnadňujících testování tu máte možnost potkat se s mnoha klany anebo dokonce samotnými tvůrci, kterým se můžete pokusit nakopat zadek (třeba právě v duelu). Stáhnout si klienta PTS můžete tady, během pár minut máte nainstalováno a můžete se pustit do testování. Oficiální zpráva je zde.


31.3.2010 - Patch v1.3.8 Oficiální
Každým dnem se nám blíží velký balík v podobě v1.4, ale nyní tu máme ještě předkrm v podobě Patche v1.3.8. Ten přináší pár úprav grafického enginu a to v podobě přidané podpory pro zkomprimované fonty v dynamických textech či značkách (které byly tímto způsobem nyní implementovány do map sektorů), což sníží zátěž paměti. U té byly také vykonány některé optimalizace v animacích a systému povrchů. Dále byla například opravena chyba v kolizích při pohybu vzad v sedle koně. Upravena je nyní i zkušenost získaná skrze zkompletování receptů. Zafixována byla chyba kdy hráč zůstal ve hře, když ztratil spojení se serverem. Ikonka pro akci mount se již korektně zapne, pokud jí hráč použije. V Hoover Dam se již nestane, aby hráči klesli na úroveň jedna. V případě, že se pokusíte vybrat mrtvolu, která nedává žádné itemy, tak bude zobrazena hláška tomu odpovídající (nikoliv, že byla akce přerušena či zrušena). Opravena byla také chyba kdy některé AOE efekty (jako Devastating Shock Wave) zobrazovaly hlášku o špatném cíli (Invalid Target).Oficiální Patch Notes si můžete přečíst zde a nebo samosebou také tady u nás na fóru.


30.3.2010 - PAX East 2010: iPhone demo videa Neoficiální
Kdo ještě neviděl v běhu Fallen Earth iPhone aplikaci, tak má nyní možnost si tento obzor malinko rozšířit. Lore Hound byli na festivalu PAX East 2010 jedni z těch, kteří měli demo téhle záležitosti možnost vidět a také natočit. Tyto záběry máme k dispozici už i u nás a to přímo tady. Jen tak na okraj, na PAX East 2010 se pohybovalo cca 60.000 lidí a všichni se snažili samozřejmě mobilně komunikovat (posílat SMSky, větší či menší objemy dat) a síť to trochu nestíhala, což je vidět i ná záběrech pořízených chlapci z LAGWAR (shlédnout možno zde). Ještě jedno delší video je k nalezení tudy na Ten Ton Hammer.


30.3.2010 - PAX East 2010: Nahlédněme pod pokličku Patchům v1.4 a v1.5 Neoficiální
Festival PAX East 2010 již skončil a novináři chrlí své dojmy a čerstvě nabrané vědomosti skrze své stránky. Nás samozřejmě zajímá vše okolo Fallen Earth a první kdo přichází s novými informacemi od vývojářů jsou Lagwar (celá jejich reportáž je zde) či Massively (jejich článek tudy) a o tom je tato zpráva u nás. Jelikož se pomalu a jistě blíží vydání Patche v1.4 (zvýšení nejvyšší dosažitelné úrovně na Lv50) a časem i v1.5 (primárně zaměřeno na PvP), tak se nejvíce zvědavosti koncentrovalo právě na ně.

Nejdříve ze všeho bylo zjištěno, že Deadfall je místem kde se zabydleli všichni Shiva´s Favored. Nemůžete se k nim sice přidat jako k ostatním frakcím, ale stát se jejich přáteli a pracovat s nimi možné bude. Při pohledu na Deadfall vás na první pohled jistě zaujmou, kromě zjevného grafického vylepšení, změny architektury či prostředí. Stíny také vypadají mnohem ostřejší a jsou více dynamičtější a úroveň detailů listí daleko přesahuje to, co jsme doposud ve hře viděli. Architektura staveb a jejich design se také liší od toho co bylo dříve k vidění. Celkový dojem a pocit z této oblasti je prý velmi osvěžující.

Také uvidíme nově vymodelované povrchy tvořené jejich nejnovější technologií, která umožňuje výtvarníkům pracovat mnohem efektivněji s každým kouskem povrchu. Podle slov zástupce projektového manažera Dave Haydysche to zcela změní vzhled a dojem ze hry. Tomu, že vývojářský tým již perfektně ovládá technologii SpeedTree, se přesvědčíme právě už od Patche v1.4, kde budou tyto změny více než zřejmé. Skvělou zprávou mimo jiné je to, že tyto veškeré úpravy postihnou kompletně celý herní svět a ne jen novou oblast (takže z toho budou těžit všichni, i ti co jsou v nižších sektorech). Již na první pohled je to opět úplně jiná Fallen Earth než kterou jsme doposud viděli, vše vypadá tak detailně a prostě lépe. "Je to radikální změna, kterou všichni uvidí, přímo do očí bijící", řekl Dave.

Patch v1.4 bude obsahovat také šest nových instancí. Podle Dave Haydysche prý máme očekávat, že uvidíme více obsahu takovéhoto typu. Kromě těchto instancí bude také dodáno přes 130 nových misí do kterých se budete moci ponořit a díky jejich splnění se posunout až na maximální úroveň 50. Kromě toho budou v tomto balíku k nalezení také nové výrobní recepty, nová zbroj a zbraně, nové jídlo a pití. Bude uveden i nový ovladatelný mount, kterým je Blight Wolf! Pravděpodobně bude obdržitelný skrze mise od nově získaných přátel Shiva´s Favored v Deadfallu. Podle redaktora Lagwaru je tento mount neskutečný. Proti ostatním mountům jako Dune Buggy anebo Interceptor ho dělá speciální už jen to, že se jedná o živého tvora. Neustále vrčí, tu a tam se poškrábe, dýchá a dokonce se i sehne k zemi, když z/na něj slézáte/nalézáte. Různé variace na tohoto mounta (nákladní, bojové a další třídy, kterými se mounti ve hře liší) budou dodány v budoucích záplatách.

Díky neúnavné práci vývojářského týmu uvidíme také vylepšení a změny v Sektorech 1 a 2 týkající se potvor a prostředí. Velmi známné potvory, které běžně potkáváme (jsou jimi prérijní kuřata a vlci), dostanou novou tvář a změní se některé jejich vlastnostni (díky mutacím či narůstající radiaci) a jejich zvýšený výskyt se dotkne pěti (neupřesněných) osad.
Velkým třeskem bude následný Patch v1.5, který přinese absolutní novinky do oblasti PvP bojechtivých hráčů a to ve formě instancovaných Blood Sports (Krvavé sporty, viz. níže obrázky pro přiblížení). Tyto Krvavé sporty uvádí do světa frakce Bankéřů, kteří ve všem samozřejmě vidí profit a tohle je rozhodně příležitost jak roztočit nějaké ty čipy. Mapy těchto bojišť jdou plně ve stopách FPS žánru (prý nic co by připomínalo jakoukoliv MMORPG fantasy hru, spíše více Call of Duty apod.). Dle Dave Haydysche jsou tyto sporty vyplněním přání komunity volající po zlepšení hry v PvP oblasti. V Patchi v1.5 se hráči dočkají čtyřech instancovaných typů arén. Těmi jsou: Capture the Flag (boj o vlajku), Deathmatch (všichni proti všem), Survival (poslední přeživší vyhrává) a Assault (dobívání/obrana s nějakým cílem).

Jakmile vstoupíte do takovéto arény poprvé, tak si Bankéři od vás odeberou vzorek DNA, který použijí na klony vytvořené k účelům Krvavých sportů (tím se vytratí penalizace za smrt a pravděpodobně i poškozování zbroje či zbraní při smrti, jelikož vlastně nepoužíváte své vlastní tělo).

Mapy jsou na první pohled velmi dynamické a nezdá se, že by docházelo k nahánění postav ozbrojených puškou postavami s chladnou zbraní. Existuje tu mnoho překážek skrze celou mapu, že to až vytváří jakýsi labyrint. Také se tu nachází spousta míst, které jsou jako stvořená pro osřelovače (jen se nezapomínat ohlížet za sebe přes rameno, jelikož tyto místa jsou přístupná všem a to včetně melee...). Pokud se jedná o balanci v designu map, tak opět slovy Dave Haydysche, "Každému se dostane férových možností". I právě kvůli spoustě překážek zabraňujících přílišnému využívání buffů na rychlost či místa pro ostřelovače dostupná melee postavám, to zní rozhodně zajímavě.

Typ arény a souboje si bude možné zvolit na základě několika faktorů jaké hráč právě preferuje, to znamená: lokace podle sektoru, kratší nebo delší zápasy, skupinové či sólo bitky atd. Není zatím známo jestli naskočíte náhodně do nějaké skupiny či budete moci jít do boje se svojí zvolenou partou. Při zapsání se do zápasu budete zařazeni do fronty a jakmile na vás přijde řada, tak dostanete zprávu a vzápětí budete přemístěni na bojiště.


Velmi zajímavý koncept a originální nápad se nachází v arénách Capture the Flag. Vývojářský tým se nespokojil s vlajkou jen jako se statickým předmětem, a pokud jí tady budete třímat v rukou, tak jí můžete použít i jako melee zbraň k útoku na nepřátelské hráče přímo za běhu! U tohoto typu boje jsou k dispozici arény o dvou týmech po osmi lidech (8 vs 8). CTF spočívá ve standardním bodování a to tři vyhrané vlajky a tým se stává vítězným.

Jako zastoupení klasiky všech klasik se zde samozřejmě vyskytuje masomlejnek Deathmatch, kdy nejde o nic jiného než během (blíže nespecifikovaného) časového limitu zlikvidovat co nejvíce protivníků, kteří se mají možnost oživovat. V těchto arénách spolu může zápasit až 16 bojovníků a ten co má nejvíce zabití vítězí.

Survival je velmi podobný Deathmatchi, ale s jednou jedinou vyjímkou. Všichni jdou po všech a ten co zůstane poslední na nohou, tak vítězí. Tyto mapy jsou opět designované pro 16 klonů.

Posledním slibovaným typem arén je Assault mód. Zde se jeden tým snaží bránit určitý zadaný cíl, kdežto druhý tým má za úkol pomocí jiných cílů dosáhnout svého a útočí na protivníka. Poté co je cíle dosaženo, tak se strany mění. Zde se jedná o mapy dvou soupeřících týmů po 8 klonech (8 vs 8).


Ke Krvavým sportům (Blood Sports) ještě Dave poznamenal, že do nich bude možné vstoupit již na levelu 5. Hráči na nižším stupni se ale nemusejí obávat smrti z rukou hráčů na mnohem vyšší úrovni, jelikož se zde nachází prevence v odstupňování jednotlivých levelů do tříd od sebe, tak aby se udržela maximální vyrovnanost jak je to jen možné.

S příchozím Patchem v1.5 se objeví také Leaderboards (žebříčky). Hráči tak budou mít možnost vytáhnout se přede všemi s tím jak dobře si vedou, anebo naopak. Mnoho detailů k tomuto systému ještě není, jelikož je ještě ve fázi rozpracovanosti. Snad jen to, že se vývojáři snaží udělat žebříčky jak pro jednotlivé kategorie, tak i celkové hodnocení (to znamená, že můžete být dobří například v CTF, ale v konečném verdiktu kvůli například špatně zvládnutému Deathmatchi, budete průměrní).

Konečně se tu také nachází systém, který počítá s Deathtoll jako s opravdovou odměnou. Díky tomu se budou vyskytovat jak přímo v arenách, tak i mimo ně (kde to bude samozřejmě bezpečnější) obchodíci Bankéřů, kteří vám za tento Deathtoll nabídnou nové speciální PvP zbraně a zbroj.

Pro ty, kterým se zalíbil oznamovač událostí v Bunker Barech, jakými byly například vyšší výhry, tak takový podobný se objeví i v arénách. Bankéři takto budou oznamovat náhodně různé akce jako zabití či co se právě děje. Hlas pro tyto hlášky však ještě není dodělán.

Jelikož byl již spuštěn veřejný testovací server (
PTS), tak si mohou být hráči jistí, že tento obsah bude nejdříve umístěn zde (vývojáři ho chtějí opravdu pořádně vyzkoušet než půjde "na ostro").


24.3.2010 - PAX East 2010: Skočte si do baru za vývojáři Oficiální
Ve dnech 26.-28.3.2010 se koná opět jedna z dalších větších každoročně pořádaných herních akcí. PAX East 2010 není jen výstavou, ale především festivalem všech hráčů, jelikož se zde konají i různá utkání ve všemožných hrách. Vývojáři z Fallen Earth se nezůčastní přímo tohoto festivalu v prostorách výstaviště, ale budou se vyskytovat v místní hospůdce s názvem Lir v sobotu 27.3.2010 v 00:30hod našeho času. Takže kdo se tam náhodou bude pohybovat, tak si s nimi může skočit dát pivečko. Oficiální oznámení je tady, sledovat dění je možno i na Twitteru.


24.3.2010 - Den svatého Páťi: Galerie z hospodské veselice Oficiální
Vývojáři se vzpamatovali z nedávné hospodské veselice na Den svatého Patrika, kde se sešli spolu s různými klany a také vyslanci z e-plátku MMORPG.com. Tito všichni se podíleli na parádním RP představení, které se konalo ve všemožných Bunker Barech po celé Pustině. Všem děkují (klanům, fanouškovským stránkám i všem ostatním hráčům) a vzkazují, že si to prý s námi náramně užili. Na počest otevřeli i malou galerii na oficiálech s obrázky snad ze všech těchto veselic. Oficiální oznámení je k nalezení tady a vy se můžete samozřejmě také podívat na naší vlastní galerii (tu na webu a také na Xfire) té pařby, kterou pořádal náš klan CSF spolu se Saints v Sunshine Corners Bunker Baru (mimochodem, GM Massive, který hostoval u nás, byl perfektní - snažil se s námi komunikovat v češtině přes Google Translator (!) a také si překládal to co si v rámci RP povídáme mezi sebou, stejně tak dával otázky v kvízu (nejdříve česky a poté anglicky), klobouk dolů a velké díky nejen jemu, ale všem, kteří se naší veselice zůčastnili!!), užívejte!


24.3.2010 - PTS: Nebojuj se systémem, přidej se k němu! Oficiální
Vývojáři nepřestávají tento měsíc překvapovat a představují nám spuštění znovu oživeného PTS (veřejného testovacího serveru). Pracují na parádním novém obsahu a rádi by slyšeli ohlasy na něj, čímž zvou všechny hráče (týká se dokonce i trial verzí hry) k vyzkoušení těchto nových věcí právě na testovacím serveru (který již v tento moment samozřejmě jede a kde tyto záležitosti fungují a jsou připraveny k vyzkoušení). Níže si představíme některé z těchto nových funkcí více pod lupou:


Item Overcharging (detaily)
Poškozování a opravování věcí nabírá díky tomuto novému systému úplně jiný rozměr. Vypadá to, že výrobáři budou mít od teď opravdu plné ruce práce. U vybavení Lv1-29 se nic nemění a poškození zůstavá stejné jako tomu bylo do nynějška. Avšak u Lv30 a více se objevuje nová položka v Tooltipu a tou je Fatigue (únava). Hodnota Fatigue je u úplně nového vybavení nastavena na 20, což je vlastně celkový počet možných oprav této věci. Při každé opravě klesne tato hodnota o jeden stupeň a pokud se dostanete na nulu, tak se věc stává nepoužitelnou (ale není to však její konec). Obnovit Fatigue bude možné s nově přidanou položkou v menu dané věci a to Restore Fatigue. Po nakliknutí této funkce se objeví nové okno, které vám umožní sem přetáhnout kus výbavy podobného typu a levelu (pistole na pistole, pušky na pušky, torzo zbroj na torzo zbroj, pásky na pásky, atd.), tento přetažený kus bude poté zničen (obětován) ve prospěch nabití poškozené výbavy. Týká se to však pouze vyrobených věcí, systém neuznává věci zakoupené u NPC prodejců. Výrobáři (crafteři), kteří mají vysoké hodnoty v tradeskillech ovlivňujících obnovovací proces rozbitých věcí (Armorcraft pro opravu zbroje, Weaponry pro melee zbraně a Ballistics pro pistole či pušky) obnovují větší množství Fatigue najednou (záleží i na oné obětované věci, jejím levelu a jak moc je poškozená, v kostce - čím lepší věc na obětování u výrobáře s daným tradeskillem na vysoké úrovni, tím více bodů Fatigue se dobije), zatímco všichni ostatní mají v základu nastaven pouze jeden bod Fatigue za jednu (obětovanou) věc. A to ještě není vše! Pokud máte výbavu, která má 20 bodů Fatigue, tak jí můžete přebít (Overcharge) tímto obětováním až na maximální hodnotu 30. Takto přebité zbraně zvýší o nějaké procento své poškození, zatímco takto přebitá zbroj (i když momentálně jsou tímto způsobem upravitelné jen helmy a torza) zase o něco více postavu ochrání před poškozením. Obchodníci budou vykupovat věci s nízkou Fatigue za méně peněz. Pokud se pokusíte rozebrat věc s hodnotou Fatigue nižší než 10, tak máte stále ještě šanci z ní dostat něco materiálu nazpět, ale čím níže pod tuto hodnotu, tím je více pravděpodobné, že nedostanete nic. Tento systém také ruší všechnu attuned (věci vázané na postavu) výbavu  a mění jí na obchodovatelnou (jen ty věci z odměn za mise či některé, které vypadnou z bossů zůstanou "No Trade").

Dueling System (detaily)
Po přebíjecím systému tu máme další a očekávaný systém duelů. Není nic lepšího než někoho vyzvat na souboj a to kdekoliv v celém širém světě a nejen v PvP zónách (kde režim PvP zůstává tak jak je a Duel zde není zpřístupněn, nemá smysl). Výzva probíhá jednoduše - máte možnost nakliknout pravou myší něčí postavu, tak jak jí vidíte před sebou a vyberete v menu Duel či si nakliknete postavu a v chatu napíšete příkaz /duel. Přístupný je jen jeden duel na jednoho hráče. Poté co vám někdo pošle dotaz na duel (všechny výzvy je také možné kompletně vypnout v Options) se vám zobrazí tabulka s údaji o protivníkovi (jeho jméno a level) a potvrzením/odmítnutím. Pokud potvrdíte (Yes), tak se oběma zobrazí hláška o započetí duelu a máte (momentálně) 10 vteřin do startu. V duelu nemají okolní hráči vůbec na nic vliv (buffy, debuffy atd.) a týká se jen soupeřících postav (ostatní okolí jako potvory, NPC, spadnutí z výšky vliv samozřejmě mají). Cílem duelu je dostat protivníka na hodnotu 1 HP, pokud se tak stane vyhráváte/prohráváte a je to oznámeno v chatu (výherce má možnost použít emote /win). V tomto typu souboje je možné použít i mounty, kteří mohou být během boje i poškozeny/zničeny/zabity. Duelování nemá žádný rádius působnosti a pokud se hráč rozhodne během něj opustit hru, tak pro něj bude spuštěn logout timer (a pravděpodobně prohrává). Po skončení souboje je možné ihned započít duel další.

Revamp of Conflict Town New Gallows (detaily)
Již před časem započalo předělávání okolí měst startovních a nyní si vývojáři berou na paškál jedno město konfliktní (Conflict Town) a to New Gallows (Sektor 2). V první fázi této předělávky najdou PTS hráči New Gallows kompletně obsazené nepřáteli z řad Human League, kteří dorazili v nehorázné síle a srovnali se zemí všechny frakční tábory v okolí (toto město je tedy momentálně neutrální, nikoliv konfliktní). Frakce zde nyní nebojují o kontrolu nad městem, ale o přežití. Díky neutrálnímu statusu města se zde objevují nové mise a odměny. Nyní zde platí tyto podmínky: PvP v okolí New Gallows není aktivní, UI konfliktního města je neaktivní, jediné mise nabízející se zde jsou o zabíjení Human League veterans a odměny za ně jsou: Recovered Human League Supplies (bedna s pokladem), Stolen Mutant Trophy (trofej) a Torn Human League Patch (trofej).

Companion Pet System (Wasteland Mutt) (detaily)
A jako poslední uveřejněnou velkou novinkou, která je k nalezení na PTS, je Companion Pet System (systém společníka). Opět je určeno především těm co se v Pustině cítí osamoceni a psí společník (viz. obrázek) jim tak rozhodně přijde vhod. Na PTS jsou dočasně tito Companion Pets umístěni na prodej u všech benzínek v Sektoru 1 u tamních prodejců Fuel and Feed (obchodník s palivem a krmivem, hledejte položku Wasteland Mutt Leash). Tento item použijte tak jako byste vyvolávali mounta a máte svého druha na světě. Je možné opět použít v jeden čas jen jednoho společníka. Poté co je společník vyvolán, tak vás ihned začne následovat. Objeví se také UI okno velmi podobné tomu, které známe z mountů (jsou zde vidět hodnoty zdraví či staminy a stejně tak tlačítka, které se používají k interakci se společníkem). Tlačítka pro interakci jsou Heal (funguje stejně jako u koně, tzn. pokud máte Veterinary Kit, tak můžete peta uzdravit či oživit) a Stay (společník zůstane stát na místě kde mu to řeknete, což je dobré například před PvP zónou, jelikož může být jiným hráčem zabit) či Follow (začne vás následovat, je možné nastoupit i na/do mounta a pokud vám pet rychlostně stačí, tak vás bude doprovázet a pokud mu ujedete větší vzdálenost, tak se stačí zastavit a po pár vteřinách přijde "z dáli"). Stable Manageři u benzínek vám dovolí peta zaparkovat vedle svých mountů (nepočítá se do limitu 5 mountů). Jednu podmínku to však má - společníka můžete mít jen jednoho jediného (ať už vyvolaného, anebo zaparkovaného). Přejmenovat ho také můžete a opět stejným způsobem a s podmníkami jako u mountů (označit peta, v chatu napsat /renamepet ajemnokteréchcete). A na závěr důležité - tento společník nemá žádný vliv na nic, tzn. neléčí vás v boji, neútočí, nesbírá. Je jen druhem do nepohody, kterého nedetekují ani žádní nepřátelé v PvE.


Stručná oficiální zpráva s oznámením je zde, mnohem obšírnější detaily se dočtete hlavně na oficiálním fóru (zde a zde), kde je k dispozici také PTS FAQ. PTS klienta si stáhněte tady. Vývojářský deníček týkající se PTS a nového obsahu je k nalezení také na MMORPG.com


22.3.2010 - Fallen Earth: Slavíme "výroční" půlrok s lahví vína v ruce! Oficiální
Je tomu již šest měsíců od spuštění hry a na počest tohoto malého "výročí" se vývojáři rozhodli rozdat všem hráčům nějakou tu dobrotu. V oficiální zprávě se hlavně ohlíží za pokrokem, kterým hra prošla od jejího vydání, což bude popsáno dále. Fallen Earth se dařilo v různých oceněních, byla jmenována nejlepší online hrou pro rok 2009 na Game Industry a také byla několikrát nominována na nejlepší MMO pro rok 2009 na několika dalších e-plátcích. Co se týče obsahu, tak se Social Patchem v1.2 přinesla hra možnost stavět tábory či si v hospodách trochu zahazardovat. Což rozhodně potěšilo klony, kteří se cítili v Pustině osamoceni. V následujícím obsahovém Patchi v1.3 se hráčům otevřela nová místa k průzkumu, zvýšila se maximální dosažitelná úroveň o jeden stupeň a také přibyly nové potvory, mise, vyrobitelné předměty a mimo jiné bylo i předěláno okolí několika startovních měst. To vše přineslo více života do Pustiny. Po tomto obsahovém Patchi v1.3 následovaly ještě další rozsáhlejší úpravy grafiky prostředí, což velmi podpořilo apokalyptickou atmosféru. Tyto úpravy se týkaly zlepšení křovin a terénu, také nasvícení, stínů či efektů mlhy. Další vylepšení byly učiněny v několika herních mechanismech, stejně tak i v animacích či mountech. A kromě těchto všech zlepšení hry, které vykonal tým Fallen Earth, LLC tu je ještě jejich spoluvývojář Icarus Studios, který nedávno vypustil klienta pro počítače Apple Macintosh a zároveň oznámil plány několika dalších projektů. Těmi jsou Facebook aplikace Fallen Earth: Faction Wars a již k vypuštění připravená Fallen Earth iPhone aplikace (díky partnerství s AFK Interactive čeká právě tuto aplikaci převedení i na další typy mobilních telefonů!). "Strávili jsme posledních šest měsíců tím, že jsme naslouchali hráčům a recenzentům", řekl projektový manažer Colin Dwan. "Pracovali jsme opravdu tvrdě už od spuštění  na zlepšování různých elementů, které si hráči přáli ve hře vidět". A jako pozornost hodící se na oslavu tohoto půlroku života v apokalypse poslali vývojáři ingame mailem všem stávajícím hráčům (týká se všech postav, které byly na účtech hráčů dne 22.3.2010, do 17hod.) slavnostní jemné víno. Na závěr si prý, jejich slovy, nemohou přát lepší podporu hráčů, než kterou mají a přejí všem přeživším na zdraví!


18.-19.3.2010 - Patch v1.3.7a/v1.3.7b Oficiální
Několik hodin po sobě byly dodány ještě dvě malinkaté subzáplaty (označeny jako v1.3.7a a v1.3.7b), které upravují nepatrné regulace v XP odměnách za recepty a také upravují AoE efekty tak, že nemůžou být použity na mounty a vozidla mimo PvP zóny. Patch Notes jsou tu a tady či u nás.


18.2010 - Patch v1.3.7 Oficiální
Na serveru přistála další záplata s označením v1.3.7. Opravuje například chybu, kdy se hráči korektně nezobrazovali ve stoje, když byli oživeni někým jiným. Dále byla přidána zpráva o zásahu do hlavy (headshot) či jeho rezistnutí. Také byl vyladěn bug, který způsoboval špatné vypočítání ukazatele pro dostřel z brokovnice (nyní se již zbarvené kolečko zobrazuje ve správné vzdálenosti). Odstraněno bylo doplňování Staminy, když se postava pohybuje dozadu či úkrokem. Hráč, který dosáhne maximálního počtu čipů u sebe (kolik to asi je?) nyní nemůže vybírat finance z pošty a také nemůže nic prodat dokud se hodnota peněz u něj nesníží. Zlepšena byla také aktualizace mezi různými typy vaultů a klient se chová již korektně také u zobrazování při změně statusu klanů. V uživatelském rozhraní přibyla potvrzovací tabulka ve které je vidět kolik hráč právě utrácí APček. Záplatována byla chybka v zobrazování alfa mutačních atributů. Také už by se němělo stát, že se neobjeví či není aktivní potvrzovací tlačítko přijmutí mise (když by mělo). Opraven byl i problém kdy frakční mise ukazovaly nulu jako odměnu. Změna je u okna obchodníka, kdy věci, které se prodávají nezmizí ihned z inventáře, ale jsou pouze dočasně zablokovány než se potvrdí prodej. U mountů se zachovává pozice polohy kamery z pohledu třetí osoby i v případě, že si zvolíte pohled z první osoby a vrátíte se zpět do třetí. Několik úprav doznaly animace smrtí mountů a jejich pohyb při sjíždění z prudkého svahu se také opět zlepšil. Pro sbírání věcí ze schránek (Nodes) přibyl požadavek na nástroj (konkrétně level tohoto nástroje) používaný pro sbírání. Oficiální Patch Notes jsou zde a na našem fóru jsou k nalezení také.


17.3.2010 - Apple Macintosh: Aktualizovaný Fallen Earth Mac beta klient Oficiální
Tým vývojářů se také velmi dobře stará o svůj poslední počin a to o beta klienta hry pro počítače Apple Macintosh. V tento den byla oznámena nová aktualizace pro tohoto klienta, která prý rozhodně zlepší hratelnost všech Mac beta uživatelů. Detaily k instalaci naleznete na oficiálním fóru a zpráva je zde.


17.3.2010 - Fallen Earth: Vyhlášení vítězů soutěže "Kdo byl svatý Páťa?" Oficiální
Den svatého Patrika je za námi a Koalice Archivářů odhalila pravý původ toho jediného skutečného svatého Páťi. Vývojáři vyzvali klony z celého širého okolí, aby se ponořili hluboko do svých myslí a všechny vzpomínky které by se týkaly těchto informací, aby jim zaslali. Místo toho ale obdrželi jen snůšku báchorek! Nebyla to však kompletně ztráta času, nad některými se i slušně zasmáli. V oficiálním oznámení naleznete tři vítězné výtvory (první místo získal GrayPhoenix, druhé Pugrat a třetí Nerolus), všichni obdrží Fallen Earth tričko a ingame jídlo v podobě irského dušeného masa (Irish Stew). Na oficiálním fóru si je možné prohlédnout také zbývající výtvory. Vývojáři samozřejmě děkují všem zůčastněným.


16.3.2010 - March Mayhem 2010: Souboj vývojářů na The Escapist Oficiální
A je tu další z každoročních soutěží. Tato (March Mayhem 2010) je na webu The Escapist a týká se nejlepších vývojářů a to s celkovým počtem 64 týmů. Icarus Studios se v prvním kole utká s velmi silným oponentem Rocksteady Studios (Batman: Arkham Asylum). Čtenáři mají možnost si zvolit před každým kolem svého šampióna (nemá vliv na jejich hlasování) a poté se mohou zůčastnit přímo hlasování na fóru pořádajících. Ke všem těmto akcím je potřeba mít na The Escapist jednoduchou registraci a k hlasování je zde i FAQ. První kolo je od 17.3.-19.3.2010 (do 17hod.). Oficiální zpráva je k přečtení tu.


15.3.2010 - Den svatého Patrika: Veselice po hospodách a  v Pustině Oficiální
Máte rádi pivo? Zelenou barvu taky? Co takhle zelené pivo? A co skřítky?! Pokud na všechny tyto otázky byla odpověď ano, tak se v klidu můžete zůčastnit hospodské veselice na Den svatého Patrika konané ve Fallen Earth. Jestli jste odpověděli ne...tak se stejně zastavte, protože toho dne (17.3.2010) se různé klany z celé Pustiny zabarikádují ve "svých" hospodách a budou slavit a rozdávat onen zelený mok a při jeho konzumaci budou tančit se skřítkama, což za podívání se za nimi (a na ně) rozhodně bude stát! Připojte se k Fallen Earth vývojářům, klanům a vyslancům z MMORPG ve středu 17.3.2010 od 16:00hod až do čtvrtečního (18.3.2010) rána (konec v 6:00hod). Apokalyptický skřítek nebude chybět. Níže se nachází seznam hospod zaregistrovaných klany a časy ve kterých se budou veselit a rozdávat zelené piváky.


Sektor 1 hospody/časy/klany/postava rozdávající mok
Embry Crossroads waypoint 4241542 3232776
17:00-19:00: Wasteland Armaments Co. (slavnostní chlast hledejte u Ronniewinjob).
19:00-23:00: Exalted (slavnostní chlast hledejte u Borislav, Claire Chambers, Dunken Idaho, Dooley, Nafeesah Hawkins, Zalei a/nebo Andory).
23:00-02:00: The Postmen (slavnostní chlast hledejte u Jhanza).
02:00-03:00: Wasteland Bandits (slavnostní chlast hledejte u Mithikal).

Watchtower waypoint 4505739 3932679
00:00-02:00: Wolves of War (slavnostní chlast hledejte u Arianna Flint).
02:00-05:00: Legends of the Fall (slavnostní chlast hledejte u Tee Vancleef).

Sektor 2 hospody/časy/klany/postavy rozdávající mok
Sunshine Corners waypoint 4571242 4985645
21:00-00:00: CSF (Czechoslovak Freelancers) (slavnostní chlast hledejte u Kris Czek).
00:00-02:00: Saints, Inc. (slavnostní chlast hledejte u Naomi Quinn).

New Flagstaff waypoint 4512287 5499499
02:00-05:00: INVICTA (slavnostní chlast hledejte u Henerkin).

Sektor 3 hospody/časy/klany/postavy rozdávající mok
Dieseltown waypoint 6101377 5681479
01:00-04:00: Rapid Fire (slavnostní chlast hledejte u Autumn Frost).

Trader’s Flat waypoint 6525485 5227765
21:00-00:00: Saints (slavnostní chlast hledejte u Aika Tears).


Pro ty co neholdují alkoholu za žádnou cenu, připravil klan The Awakened Order (T.A.O.) speciální jízdu Pustinou, při které se zastaví u každé této hospody a budou se veselit u šálků zeleného čaje. A jelikož se toho v tento den bude dít tolik, tak vývojáři pobízejí hráče k tomu, aby nafotili/natočili co nejvíce materiálu a poslali je na jejich e-mail (uzávěkra (pro nás) v sobotu 20.3.2010, nejpozději do 05:00hod. ráno). Nejlepší výtvory budou odměněny speciálními cenami a ty na kterých bude dokonce zachycený apokalyptický skřítek, tak budou mít rozhodně výhodu. Pozvána je celá komunita Fallen Earth a tak doufáme, že se tam spolu někde potkáme! Oficiální info o akci je zde a dále se můžete vydat na oficiální či naše fórum.


12.3.2010 - Gameindustry: Fallen Earth zvolen nejlepší novou online hrou roku 2009! Oficiální
Na Beckett Massive Online Gamers bylo před časem vyhlášeno hlasování o nejlepší hry roku 2009 (stejně jako každým rokem) a dnes jsou konečně známy výsledky. Pro Fallen Earth vše dopadlo výborně a to doslova, získává totiž prestižní první místo v ocenění za nejlepší vydání nového MMO pro rok 2009. Vývojáři moc děkují všem, kteří pro tu naší hru hlasovali a výsledky tohoto konání jsou k nalezení na Gameindustry.com či na Beckett Massive Online Gamers. Oficiální pochlubení je samozřejmě zde.


11.3.2010 - Fallen Earth: Faction Wars novou hrou na Facebooku Oficiální
Tým Fallen EarthIcarus Studios se na výstavu GDC připravili velmi dobře a vytáhli všechna esa z rukávu. Je vidět, že jejich marketingové oddělení na celou věc jde velmi chytře od lesa a využívá všech snadno dostupných a chtivých prostředků k propagaci hry. Jako poslední představená novinka (po iPhone aplikaci a Mac klientovi) je klikací hra na Facebooku ála Mafia Wars či Band of Heroes (a spousta dalších podobných). Budou zde zastoupeny všechny elementy známé z „velkého bratra“ jakými jsou výroba, PvP, vývoj postavy a mise. Po zvolení jedné z frakcí (Enforceři, Techové, Vistové, Traveleři, Lightbeareři či CHOTA) budete mít možnost bojovat za získání kontroly nad jedním z devíti konfliktních měst (Conflict Towns). Materiál potřebný na výrobu věcí, které se budou hodit hlavně v PvP, se bude získávat skrze nabízené mise. Hráči budou sbírat zkušenosti a frakční body levelováním a kompletováním různých achievementů a výzev, které jim dopomohou v zabírání a správě měst. PvP bude probíhat přesně ve stylu výše zmíněných Facebookových her a frakce a frakční body budou fungovat stejně jako ve hře (znepřátelené přidávájí, spřátelené ubírají). I když je Fallen Earth: Faction Wars stavěná na základech „velkého bratra", tak si jí užijí prý všichni a ne jen hráči té klasické verze, podle slov Christophera Mifsuda (vedoucího designéra hry pro Icarus Studios). Faction Wars jsou nyní interně testovány a komerční spuštění je oznámeno na Q2 tohoto roku. Budeme doufat, že to přitáhne další pozornost hráčů, kteří ještě Fallen Earth neznají a možná i dopomohou vývojářum mikrotransakce, které jsou u takového druhu her běžné (ale nejsou nutné ke hraní). Tato Facebooková hra, podle všeho, nebude mít vliv na onoho "vekého bratra" (myšleno herně). Oficiální oznámení aplikace si je možné přečíst tady.


11.3.2010 - GDC: Kde je Dave? Vyfoť ho a získej FE tričko Oficiální
Toto je pro našince spíše informace bokem, ale přesto jí uvedu. Kdo měl to štěstí se dostat na výstavu GDC, tak mohl někde narazit na zástupce projektového manažera týmu FE Dave Haydysche. Pokud měl ještě ke všemu foťák v ruce, vyfotil ho a poslal na adresu vývojářů (kteří ho v kanceláři postrádali a chtěli ho mít pod dohledem, aby se ve městě neztratil...), tak měl možnost vyhrát spolu s dalšími devíti Fallen Earth tričko. Oficiální oznámení si můžete přelouskat zde.


10.3.2010 - Den svatého Patrika: Klany si rezervují hospody na oslavy Oficiální
Tato zpráva je určená každému hráči, ale především všem klanům. Všichni dobře ví, že většina se ke slávě klanu probojovává, v tomto případě se k ní budeme propíjet. Ve středu 17.3.2010 od 16:00hod. jsou všichni z celé Grand Canyon Provincie zváni k první hospodské veselici na počest Dne svatého Patrika a to až do 18.3.2010 kdy v 6:00hod. na konec odpadnou i ti poslední opilci. Pro tuto příležitost dávají vývojáři možnost klanům zaregistrovat si některou z níže uvedených hospod vybraných reprezentativních kousků ze všech sektorů:

Sektor 1 hospody:
Embry Crossroads, waypoint: 4241542 3232776
Watchtower, waypoint: 4505739 3932679

Sector 2 hospody:
Sunshine Corners, waypoint: 4571242 4985645
New Flagstaff, waypoint: 4512287 5499499

Sector 3 hospody:
Dieseltown, waypoint: 6101377 5681479
Trader's Flat, waypoint: 6525485 5227765

Zůčastněné zaregistrované klany budou zodpovědní za rozdávání zeleného piva (dodávájící blíže neupřesněný hodinový buff) všem veselice zůčastněným po dobu zhruba 2-4 hodinových bloků v jimi rezervovaných hospodách. Na tento e-mail se zasílají registrace klanů (čas byl do 18hod., 10.3.2010, ovšem možná, že to nebude problém ještě v tuto chvíli...), těm před Eventem dojdou upřesňující informace na e-mail.Oficiální zpráva je zde a odkaz je tu také na oficiální a naše fórum. 


10.3.2010 - Apple Macintosh: Zakousněte se do postapokalyptického jablka Oficiální
Hned další den výstavy GDC se vytáhli Icarus Studios s další peckou (málokdy vídanou v MMO) a to s možností zahrát si Fallen Earth také na Macu (Apple Macintosh). Beta klient hry pro Maca je již k dispozici ke stažení na oficiálních stránkách hry. Tento nový klient je spustitelný díky open-source projektu Wine (který umožňuje spustit Windows aplikace na Linux, BSD, Solaris a Mac OS X kompatibilních zařízeních) a nástroji Wineskin. Fallen Earth Mac beta klient funguje na Intel Mac a je optimalizován pro systémy běžící na OS X 10.5 Leopard či novější, které mají vlastní dedikovaný grafický hardware (přesnější požadavky: Intel Mac OS X10.5 či 10.6, 12GB místa na HDD na istalaci a 6GB po instalaci, pro optimální hraní je třeba nejméně 2 GB RAM a dedikovanou grafickou kartu s nejméně 256 MB RAM). Ještě nepadlo ani slovo o Linuxovém klientovi, ale díky propojení s Wine je to jistě jen otázkou času kdy se k tomuto kroku odhlodlají také. Podle slov Brada Linebergera (technický ředitel pro Icarus Studios) bylo vytvoření Mac OS X kompatibilního projektu něco o co už se nějakou dobu snažili a jejich hlavním cílem teď je umožnit Mac uživatelům spustit všechny existující a budoucí hry v jejich nativním operačním systému. Takže ti z vás, kteří mají Maca doma a chtějí si zahrát postapokalyptickou Fallen Earth se všemi ostatním PC uživateli, mají možnost zamířit si ihned pro svůj 10 denní trial, stáhnout si Mac beta klienta (velikost je 5,1GB) a pustit se do toho. V případě jakýchkoliv problémů je zde i podpora na oficiálním fóru zaměřená přímo na Mac/Wine Beta, sekce je na tomto odkazu. Oficiální zpráva je zde, často kladené dotazy (FAQ) tady a další popis naleznete také na Massively.


9.3.2010 - iPhone: Dálkový ovladač pro Fallen Earth Oficiální
Hned první den na GDC se vytasil Dave Haydysch (zástupce projektového manažera) s novinkou, kterou není nic jiného než velmi šikovná Fallen Earth aplikace pro iPhone (vývoj byl oznámen již někdy v listopadu minulého roku).Vyslanci z Massively za Davem zaskočili, aby měli možnost si tuto věcičku prohlédnout podroběji a o tom je i následující zpráva. “Mým cílem bylo vytvořit pocit co nejblíže srovnatelný se hrou, aniž byste se v ní museli přímo pohybovat“, řekl Dave. „Vše co se děje ve hře přímo teď se děje i na pozadí této aplikace.“ Celé je to navrženo tak, aby hráči byli v k tontaktu se svojí MMO kdekoliv a kdykoliv. Tato aplikace má ohromnou škálu funkcí, které se rozhodně ve Fallen Earth využijí. Po nalogování (skrze 3G či WiFi) se objeví uživatelské menu přesně v duchu toho herního, které nabízí několik možností: prohlédnutí si charakteru, výroba, mapy, social, aukce, inventář a pomoc. Níže si tyto jednotlivé funkce trochu přiblížíme.

                 

Postava a inventář
První věcí, kterou pánové z Massive chtěli v aplikaci vidět byla postava hráče. Zde je možné vidět vaší výbavu, kterou má char na sobě, není vidět sice přímo avatar jako takový (prý zatím), ale prohlédnout si jednotlivé kusy výstroje a výzbroje (které máte na sobě) s jejich staty jde. Stejně tak se otevírá váš osobní inventář i s přehledem vašich financí, nachází se tu možnost prohlédnout si výbavu a věci v něm, přesně jako ve hře samotné. Dave nemohl s určitostí říci zda ve finální verzi budou přístupné také vaulty a inventáře mountů.

Výroba
Jelikož je výroba jedním ze základních kamenů hry, tak je jasné, že tomu nebude jinak u této aplikace. Můžete si zadat do výrobní řady nový projekt a s tím spojené je tedy i prohlížení všech receptů, ke kterým má postava přístup (kontrolovat si již zadané též), filtrovat si tyto recepty jako ve hře je také umožněno. Toto jistě bude užitečná pomůcka pro ty co sledují své velké výrobní projekty a nehodlají ztratit ani minutu mezi kompletací a startem projektu nového. Samozřejmostí jsou zde obsažené důležité detaily jako level vyráběné věci, dostupný materiál (v inventáři, nikoliv ve vaultu) a tradeskilly potřebné k výrobě.

Mapy
Všechny mapy ze všech tří sektorů jsou zde k dispozici, umožňující vám skrolovat okolím a také přibližovat na požadovaná místa. Icarus se nyní zabývá tím, jak tuto funkci více rozšířit (například, aby byla vidět vaše postava přímo kde se ve světě nachází).

Social
Social je další skvělou funkcí této aplikace, udržuje hráče v kontaktu s jejich klany a s celým světem i když do něj nejsou přímo řádně připojeni. Klanový chat a chat pro nové hráče se objeví přesně tak jako by tomu bylo ve hře a vše se děje v reálném čase. Nachází se zde ještě speciální upozornění (momentálně ve formě zeleného vykřičníku), které vám dává na vědomí, že Franklin´s Riders na vaší postavu doručili e-mail.

Aukce
Funkce aukčního domu má potenciál stát se velkou výhodou pro hráče, kteří jsou již ve hře, protože vám zajišťuje okamžitý přístup k prohlížení, nakupování či vytváření aukcí a to bez ohledu na to kde se zrovna vaše postava ve světě nachází. Vytváření aukcí je naprosto bezbolestné, prostě jen přetáhněte věc z vašeho inventáře do okna aukce, nastavte cenu a uveřejněte. Mezi touto činností na iPhone a aukcí ve hře nedojde k žádnému zpoždění. Samozřejmě tu nalezneme běžné funkce jako výkupní cena, vyhledávání, vaše přihazování, vaše aukce a vše ostatní co je k vidění v herní aukci.

Pomoc
Obrazovka pomoci nenabízí jen tipy pro aplikaci samotnou, ale dává přes uživatelsky příjemné rozhraní možnost odeslat e-mail na technickou podporu v případě nějakých problémů ve hře. Mimo jiné tu nalezneme i užitečný FAQ (často kladené otázky) a přístup k funkcím pomoci na webových stránkách.

                 

To by byl výčet funkcí viděných na GDC a nakonec tu máme ještě pár krátkých informací všeobecně z oficiální zprávy. Podle slov Dave Heydysche je aplikace již z 99,9% hotová a víceméně připravená k uvedení (plánováno na Q2 tohoto roku). Po vydání jí bude možné stáhnout přímo z webových stránek Fallen Earth a podpora i další vylepšení pro ní jsou rozhodně v plánu. Velmi zajímavá je i informace ohledně převedení na další mobilní platformy zahrnující Blackberry, Android, Brew a Java. To vše díky spolupráci s firmou AFK Interactive, jejíž prezident Doug Dyer si velmi pochvaluje parádní funkce spojující mobilní zařízení se hrou. I podle slov Jima Hettingera (výkonný ředitel společnosti Icarus Studios) je to něco co tu doposud v MMO nebylo a žádná jiná hra nešla tak daleko jako oni. Celý vývoj trval roky a přinesl ovoce v podobě možnosti rozeběhnout tuto aplikaci napříč platformami (od slabších přístrojů až po ty nejnašlapanější stroje), na kterých si užijeme kompletně mobilně-virtuální dovádění. Dá se tady možná i mluvit o novém směru využití pro online hry, tedy něco jako nový standard. Jen tak na okraj - ještě se neví jak se vyřeší placení této aplikace. Článek z Massively si můžete prohlédnout zde a oficiální oznámení je tady.


9.3.2010 - LFG Expo: volba nejlepších vývojářů MMO pomalu začíná Oficiální
V termínu 25.6.-27.6.2010 se bude konat další herní výstava a to LFG Expo (Looking For Group Expo) v Minneapolis. U této příležitosti otevírá LFG již nyní nominace na ocenění nejlepších vývojářů MMO. Volit bude možné 30.dubna 2010 na jedné z partnerských sítí a to Lagwar.com či MMORPG.com (odkazy vedou přímo na dané téma). Neopomeňte tedy jednu z těchto stránek navštívit a případně udělit svůj hlas právě Fallen Earth. Oficiální zprávička je k přečtení tímto směrem.


9.3.2010 - GDC 2010: Fallen Earth se předvádí Oficiální
Ve dnech 9.3.–13.3.2010 probíhá v San Franciscu jedna z větších herně zaměřených akcí určená hlavně vývojářům a je jí GDC 2010 (Game Developers Conference). Fallen Earth vyslal svého kolegu Dave Hydysche (zástupce projektového manažera), aby tam reprezentoval naší postapokalypsu a s ní spojené novinky, které nás velmi brzy čekají. Sledovat jeho kroky je možné na FE Twitteru a oficiální oznámení je k přečtení zde.


9.3.2010 - Patch v1.3.6 Oficiální
Momentálně poslední balíček oprav s pořadovým číslem v1.3.6 dorazil v tento den a přináší opět tradičně něco málo vysprávek. Zafixovány byly možné pády při špatném načítaní dat povrchů či byly optimalizovány datové procesy postav v instancích. U fyziky přibyla dodatečná kontrola inicalizace pro ragdoll a zlepšení doznalo držení jednoručních zbraní zobrazovaných v pohledu z první osoby. V případě uživatelského rozhraní se jedná například o orientaci radaru, který je nyní založen na tom kam se dívá kamera namísto postavy. Konečně si je možné nastavit (nabindovat) klávesy Shift, Ctrl, Alt, +, levé a pravé tlačítko myši. Také byla opravena poloha mrtvých potvor tak, aby se již nepropadávaly pod povrch v případě kopců. Pár úprav proběhlo i u mountů jako například vypnutí autorunu při vystoupení či se zlepšilo přejíždění některých překážek. Pro o něco detailnější výpis navštivte oficiální či neoficiální Patch Notes.


5.3.2010 - FE & MMORPG.com: Prodloužení rozdávání klíčů u příležitosti „Trojlístkových slavností“ Oficiální
Osazenstvo MMORPG.com a vývojáři Fallen Earth oznámili jejich rozhodnutí prodloužit rozdávání klíčů do hry o dalších 2000, jelikož ty předešlé byly během pár hodin beznadějně rozebrány (dle očekávání). Ti kteří tedy na poprvé zaváhali měli další možnost se dostat na 30 dní do hry v plné verzi. Na této adrese bylo možné klíče získat a oficiální oznámení o prodloužení akce je k přečtení zde.


3.3.2010 - Trojlístkové slavnosti: Hra zdarma, ceny, in-game Eventy a měsíc trvající sleva Oficiální
Jelikož se ve velké oblibě slaví (ne jen v Irsku, odkud pochází a je jeho patronem) Den svatého Patrika, tak i vývojáři Fallen Earth se rozhodli, že uspořádají na jeho počest měsíc trvající „Trojlístkové slavnosti“ (Shamrock Shindig). K tomu si přizvali jako partnery MMORPG.com, aby přes ně nabízeli hráčům kopie hry zdarma, Eventy ve hře, ceny a 50% slevu na produkt z Fallen Earth e-obchodu. Díky tomuto partnerství s MMORPG se od tohoto dne mohlo do Pustiny podívat 2000 hráčů zcela zdarma na celých 30 dnů (jedná se  o klíč v hodnotě $39.99, plná verze nikoliv trial). A to není vše – štěstí přeživších pokračuje tím, že od 10.3.-17.3.2010 budou mít možnost hráči náhodně potkat tajemného Leprechauna (tradiční symbol tohoto svátku, jedná se o zeleného skřítka), který křižuje Pustinou a těm co ho objeví rozdává trojlístky dodávající šikovný buff (+5% Exp na hodinu). A konečně, aby se pořádně oslavil Den svatého Páťi, tak pořádá osazenstvo týmu vývojářů hospodský sraz (v 6 vybraných hospodách S1-S3, konkrétně se jedná o Crossroads, Watchtower, Sunshine Corners, New Flagstaff, Dieseltown a Trader’s Flat) počínající 17.3.2010 v 17:00hod. a končící 18.3.2010 v 7:00hod (rozpis aktivit bude zveřejněn 15.3.2010 na oficiálních stránkách hry). Lídři klanů (kteří si svojí hospodu musí „zarezervovat“ do 10.3.2010 na adrese ssouthivorarat@fallenearth.com), Fallen Earth vývojáři a lidičky z MMORPG budou všem zůčastněným rozdávat zdarma zelené pivo! Osádka členů MMORPG bude koordinovat setkání ve hře vedoucí až ke srazu v hospodách (další informace k nalezení na MMORPG.com či na Fallen Earth Facebooku anebo Twitteru). Během tohoto měsíce (konkrétně 3.3.-16.3.2010) budou mít také hráči možnost zůčastnit se na fóru soutěže s názvem „Kdo byl svatý Páťa?“ o Fallen Earth tlumok. Jak již bylo zmíněno - všichni hráči mají mimo jiné možnost získat speciální slevu -50% na hru z online obchodu Fallen Earth (tedy za $19.99, musí být objednáno do 31.3.2010, 23:59hod). Celá komunita je zvána k účasti na Trojlístkových slavnostech a je jedno jestli se jedná o stávající či trial hráče (samozřejmě i šťastlivce mající jeden z 2000 čerstvých klíčů). Oficiální ohlášení je k nalezení zde, často kladené dotazy tudy a tímto směrem se vydejte ke stručnému přehledu o celých Trojlístkových slavnostech.


3.3.2010 - Massively: Zvol si mé dobrodružství Neoficiální
Na Massively.com mají takovou dobrou vlastnost – na dobu dvou měsíců vždy vyberou některou z MMO her a tu si společně (založí klan v té dané hře se všemi hráči, kteří mají zájem se tohoto zůčastnit) užívají a testují jí co to dá. Již 30.12.2009 započala jejich objevovací výprava do hlubin Fallen Earth, která právě 3.3.2010 došla do svého vlastního finále. V duchu tamní tradice si předem odhlasovali lokaci a druh zábavy, která by se na onom místě měla konat. Jako místo si, víceméně jednotě, zvolili rozbořené město v Sektoru 2 a to Newton, kde se bavili lovem a odstřelem zombies, které tuto oblast kompletně okupují a výborně se u toho prý pobavili (byl zde například k vidění dokonce i živý hořící totem z GMek a také proběhl zombie boxing). Sledovat seriál Zvol si mé dobrodružství (Choose my Adventure) můžete zde a oficiální zpráva týkající se onoho finále je k přečtení tudy.


2.3.2010 - Patch v1.3.5a Oficiální
První záplata tohoto měsíce je menším doplněním té předešlé a tato má označení Patch v1.3.5a. Týká se boje a přináší nám vylepšení v podobě zvýšeného poškození proti NPC v případě střelby do hlavy. Také byla opravena chyba zdvojených koček a oblast blízko Kristo´s Rest, která tyto zdvojené NPC spawnovala. A poslední oprava se týká situace, kdy se updater snažil opakovaně porovnávat data (collate data). Oficiální a neoficiální Patch Notes.
















1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11